Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gsm
gsm - 08-01-2018 14:23:27
Computers & Telefonie

Internet valt uit

Het lijkt op een slechte verbinding met de modem, waardoor het verkrijgen van een ip-adres (via dhcp) niet altijd lukt.
het ip-adres moet regelmatig vernieuwd worden, interval is instelbaar in de router (dhcp server).
het kan echter ook een dns probleem zijn, waar vooral ziggo nog wel eens last van heeft.

kijk in de logbestanden van windows 10, of er dns fouten op het bewuste tijdstip zijn gelogd:
r-muisknop op start, logboeken,windows-logboeken, systeem

verwijder het stuurprogramma en installeer het opnieuw (installeren gaat meestal automatisch na opnieuw opstarten).

probeer een andere utp kabel.
je gebruikt toch niet toevallig lan via homeplug adapters? in dat laatste geval een ander stopcontact proberen.

zet de modem uit en na 5 minuten weer aan.
bij een losse router eerste de modem uit en weer aan, daarna de router.

bij windows 10: start, aan/uit, opnieuw opstarten (de keuze afsluiten werkt hier niet en is dus onvoldoende).

controleer bij op lengte gemaakte kabels of de kleurcode van de 8 draden in de utp pluggen aan beide zijden op de overeenkomstige en juiste contacten zijn aangesloten.