Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wi
wimhuizing - 10-01-2018 13:13:26
Geldzaken & Recht

Direct solutions

"bedreiging - misleiding - oplichting"
- op deze manier opende ik zojuist de beantwoording van een e-mail die ik gistermorgen kreeg van dit bedrijf, ik vervolg nu met mijn reactie: -
zó kan ik uw e-mail - en achteraf uw telefoontje - van gistermorgen wel benoemen! 
want u dreigt met “uw” incassoafdeling - die u volgens uw faq (frequent asked questions) niet eens heeft - als ik niet uiterlijk 11 januari een niet nader omschreven bedrag van € 182,40 betaal aan uw bedrijf. 
de misleiding valt af te leiden uit uw “nieuwe denken” waar sprake is van incassobemiddeling, terwijl u keihard zegt tot incasso over te gaan. en opnieuw is geen sprake van een toelichting op de oorsprong van het genoemde bedrag.
de oplichting wijst rechtstreeks naar het wetboek van strafrecht, omdat u kennelijk een derde partij (de zogenaamde benadeelde) opvoert om u zelf te verrijken ten koste van mij, die u beschouwt als een wanbetaler!
u komt op mij over als een zeer onbetrouwbare rechtspersoon, die niet in staat is zich fatsoenlijk te presenteren, de faq telt minimaal zestig (60!) taalkundige fouten, die zeer onprofessioneel en ondeskundig overkomen.
ik ga dus niet in op uw verzoek.
wél stuur ik een afschrift van deze e-mail, vergezeld van de informatie van uw website (de faq) naar de consumentenbond en de tv-programma’s kassa en radar.
met vriendelijke groet,  
wim huizing, rotterdam [wimhuizing@gmail.com]  

direct solutions b.v.


 


faq


 



·       wat zijn de contactgegevens van direct solutions ?




het postadres van direct solutions is; teleport towers, kingsfordweg 151, 1043 gr amsterdam. op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 11.00 uur en 16.00 uur op het nummer +31 20 49 177 03.




·       direct solutions en vastgoedbeheer




direct solutions is uw bemiddelaar in vastgoedbeheer. een makelaar zegt vaak iets anders dan wat de bedoeling is. wij vormen voor u de juiste buffer tussen de marktcomplicaties en uw behoeften/vermogen. direct solutions maakt deel uit van een makelaars-netwerk.




·       is direct solutions een incassobureau ?




nee. direct solutions is geen incassobureau, maar een bemiddelaar in incassozaken. de praktijken van direct solutions zijn pre-incasso te noemen. dus de stap 'voordat' een incassobureau vaak ingeschakeld kan worden. dit doen wij voor bedrijven die oog hebben op klantbehoud. bemiddeling doen wij vanuit ons nieuwe denken. hart hebben voor beide partijen en de debiteur benaderen als een klant en niet als schuldenaar.




·       ben ik een wanbetaler ?




nee, niet direct. wij werken inderdaad met bedrijven die een database hebben met wanbetalers. er zijn ook geregistreerde wanbetalers. als u van ons een bericht ontvangt wilt dit niet zeggen dat u wordt gezien als een wanbetaler. wij nemen ieder situatie apart en achten deze als uniek.




·       wat als ik niet betaal ?




direct solutions neemt verder geen stappen bij het ontbreken van toenadering. wij vormen enkel een 'veilige zone' voordat een opdrachtgever haar rechten zoekt bij een incassobureau. wij proberen voor ieder tijd te nemen de situatie te bespreken. dit wilt ook zeggen dat er geen kosten bijkomen voor de debiteur. enkel de hoofdsom.




·       mag direct solutions incasseren ?




nee. direct solutions mag niet incasseren en ze wilt dit ook niet. doet geen aanvraag om dit te kunnen en dat is de bedoeling ook niet. direct solutions is geen incassobureau maar een bemiddelaar. direct solutions vraagt enkel de situatie nader te bekijken en de hoofdsom over te maken. de kosten worden gelegd bij de opdrachtgever en zo wordt er oog gehouden op klantbehoud.




·       wat heb ik nodig om te werken met direct solutions ?




om ons in te kunnen schakelen kunt u contact opnemen per telefoon of e-mail. de nodige informatie vind u onder pagina home. er wordt vervolgens een afspraak gemaakt om uw branche en nodige specificaties te bespreken.



 


·       http://directsolutionsbv.nl/incassobemiddeling.html" target="_self">incassobemiddeling


·       http://directsolutionsbv.nl/vastgoedbeheer.html" target="_self">vastgoedbeheer


·       http://directsolutionsbv.nl/huurbemiddeling.html" target="_self">huurbemiddeling


·       http://directsolutionsbv.nl/consumentengids.html" target="_self">consumentengids


  


het nieuwe denken
direct solutions incasso-bemiddeling   lanceert het nieuwe denken. 
er zijn drie soorten incassobureaus. 
· incassobureau: een incassobureau kan je alleen helpen bij het incassotraject. deze bureaus kennen geen wettelijke status en mogen derhalve geen juridische ingrepen doen. 
· deurwaarder: de meeste incassobureaus maken ook gebruik van een deurwaarder (of de deurwaarder heeft een incassobureau). een deurwaarder kan wel juridisch optreden. 
· advocatenkantoor: een advocatenkantoor met incassobureau of een juridisch adviesbureau kun je ook inschakelen voor het incassotraject. echter, ook zij zijn zonder hulp van een deurwaarder wettelijk begrensd tot dat traject. 
de bemiddelaar jaagt de wanbetaler niet op met dreigementen en aanmaningen. de bemiddelaar behandeld de wanbetaler als medemens en vraagt vriendelijk begrip te tonen voor de situatie. dit te doen door gesprekstechnieken en benadering. praten met de wanbetaler lijkt in vele gevallen de beste optie. want dit is uiteraard sociaal verantwoord. en een sociaal onverantwoord gedrag kan men het effectiefst aanspreken met een verantwoord gedrag. want een dergelijk situatie is al uit de hand gelopen en kan men nu enkel nog bemiddelen. 
wanneer we kijken naar de praktijk zien we dat een gemiddeld incassobureau zich niet bezig wilt houden met een zaak als er niet veel uit te halen valt. want ook een incassobureau is uit op winst. het werkt niet in naam van goedheid. 
een bemiddelaar is hierin niet uit op hoge winsten maar enkel een vergoeding. en dit wordt besproken met de schuldeiser. zo wordt er geprobeerd niet alles te verhalen op de schuldige omdat het toch al niet wilt betalen. de praktijk laat zien dat er bedrijven zijn met een database bestaande uit wanbetalers die wel van producten/diensten hebben genoten. een database met 2000 situaties kan naar onderzoek 35% effectiviteit opleveren waar de bemiddelaar om een percentage van 15% vraagt bij de schuldeiser. dit is een bedrag wat de schuldeiser al kwijt dacht te zijn. dus een onderhandeling hierin is haalbaar. 
tevergeefs maakt men geen gebruik van een bemiddelingsmethode omdat het waarschijnlijk geen hoge winsten zal leveren omdat de effectiviteit van de methode grootschalig bewezen is. het is een idee waar het de sociaal economie een bijdrage levert ten gunste van de markt in persoon van de schuldeiser als de schuldige wederzijds. de schuldige bewijst door toenadering een oprecht intentie en aanvaard zijn/haar tekortkoming in sociaal- economisch gewenst gedrag. 
na bespreking van de exacte situatie met de schuldeiser en het overhandigen van bewijzen zoals mogelijk voicelogs en productinformatie wordt de klant benaderd doormiddel van telefoon, sms of e-mail. afhankelijk van de situatie wordt er gekeken wat het beste kan zijn. de praktijken ‘lijken’ op praktijken van een incassobureau. echter is het verschil in benadering en perspectief. de debiteur wordt herinnerd aan de handel en wordt aangesproken aan laks gedrag, niet door dreigementen uiteraard. 
er wordt niet snel gehandeld. database’s worden gezien als een project en ieder project wordt apart aangepakt. wat voor product is het? wat voor klanten waren het? demografische elementen? deze zijn allemaal van belang om een juist houding aan te nemen. op z’n minst om de eerste stap te nemen; emphatie. 
omdat de relatie tussen de schuldige en de schuldeiser uit de hand is gelopen wordt de kwestie volledig uit handen genomen van de schuldeiser. de bemiddelaar handelt vanaf dat moment als schuldeiser. binnenkomende klant- fact. nummers worden geanalyseerd doormiddel van software en de haalbaarheid wordt geevalueerd. na de evaluatie behoudt de bemiddelaar haar deel. en de overige gedeelte wordt uitgekeerd aan de oorspronkelijke schuldeiser.


 


·       http://directsolutionsbv.nl/consumentengids.html" target="_self">consumentengids


º publicaties


veel nederlanders hebben nog moeite met regelgeving omtrent koop op afstand. dit is gebleken uit observaties van direct solutions.
telemarketing is een breed branche. het kent veel voordelen zoals aanbiedingen en kortingen en vooral ongekende mogelijkheden als men buitengewoon wilt winkelen. men koopt eigenlijk op afstand doormiddel van een telefoongesprek. men kan zelf bellen of vaak wordt er gebeld vanuit de telemarketing. maar wat is telemarketing nu precies?
telemarketing gaat vaak niet uit van één organisatie. het zijn vaak bedrijven en kleinere bureau’s die samenwerken aan een ‘project’. een project is dan hetgeen wat de consument kan kopen. er is vaak een duidelijke takenverdeling en een expretisegebied van de bedrijven die samenwerken. zo is een ‘callcenter’ vaak getraind in het ‘verkopen’. de projecteigenaar is iemand die een product ‘aanbiedt’ of ‘mogelijk’ maakt het te verkopen. dan moet er nog geincasseerd worden via een ander partij, etc.
vaak komen er nog tussenpartijen meekijken in het spel. een projecteigenaar kan machtigingen verdelen onder een aantal bemachtigde tussenpartijen. die kunnen weer verkopers, dus callcenters, benaderen om het product te verkopen. zo ontstaat er een keten van bevoegde professionals die samen aan een commercieël doel streven. 
de samenwerking is is gebaseerd op contracten en worden onderlinge afspraken vastgelegd in een overeenkomst. het nadeel hiervan is dat de samenwerking niet gepubliceerd wordt. dus het is moeilijk te achterhalen met welke partijen een x-bedrijf heeft gewerkt. terwijl x-bedrijf misschien een erkend en gerespecteerd nederlands merk is, komt het nog vaak voor dat er gewerkt wordt met een minder zorgvuldig organisatie. waarom wordt er toch gekozen voor een minder kwalitatief bureau? dat scheelt in de centen.
telemarketing is een handig manier om leuke aankopen te doen. enkel, en helaas, zijn veel mensen in betalingsproblemen gekomen omdat de management ontbreekt. de projecteigenaar ( x-bedrijf ) heeft vaak niet alle grip op een verkoper ( callcenter ). als er ook nog eens een tussenpersoon aanwezig is wordt het erg moeilijk om een administratie bij te houden. daarom moet dat altijd goed besproken worden van te voren. 
het probleem als conclusie. wie is verantwoordelijk voor de administratie en onrechtmatige opslag van persoonsgegevens? is dat een callcenter, een tussenpersoon of de projecteigenaar? dus de projecteigenaar waarvan u de naam en het merk kent en vertrouwt? 
in een vervolgartikel gaat direct solutions beschrijven wat de regels zijn bij koop op afstand. de beschrijving zal u een zekerheid bieden in een gesprek indien u dit wenst te voeren in de toekomst. hoe werkt een bmn-register, wat is een recht op verzet, wat zijn de stappen bij een aankoop en wat zijn uw rechten en plichten? 
het is inderdaad zo dat telemarketing veel voordelen heeft. het proces van aankoop moet wel goed bewaakt worden. als u daar niet kundig in bent kunt u onze publicaties volgen. heeft u een betalingsconflict en betwist u een (wettelijk gegrondigd) aankoop? direct solutions is uw bemiddelaar in betalingsconflicten.