Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

di
diemenees - 21-01-2018 20:43:25
Auto & Vervoer

Onverklaarbaar bedrag afgeschreven door arriva op ov chipkaart

Zeer waarschijnlijk hebt u ergens onderweg of bij de overstap niet de juiste procedure gevolgd voor die (ja, zeer lastige en uniek nederlandse) check in/out.
u (en iedereen die die reis maakt) moet:
inch in zev bij arv (ook als u dat duitse treintje gebruikt)
bij de overstap in arnhem: eerst uitch. bij arv en daarna meteen in ch. bij de gele paaltjes van ns (die staan op de overstapperrons), daarna in ams checkt u uit bij ns-opletten als u bvb op amstel of duivendrecht uitstapt-daar zijn ook poortjes van de gvb-metro!!
als u ook maar iets fout/niet in de juiste volgorde doet, kost u dat tenminste de incheckborg van 10 of 20 eur.
zoals velen al melden, u kunt alles zeer simpel meteen nazien via een account bij ns of ov-chipkaart, dan wel door uw kaart bij een gele ns-automaat te houden en ''tonen transacties'' te klikken-en dan kijken. (oif dat ook kan bij die blauwe arv automaten weet ik niet, maar ik herinner me dat in zvnr ook een gele van ns staat, meen ik).
via www.uitcheck-gemist.nl kunt u, indien dit klopt, herstellen en geld terugkrijgen (wordt tegenwoordig meestal als saldo op de kaart gezet).
let op! ook dit verwart vaak mensen: voor deze overstap rit krijgt u 10 of 20% korting, mits correct uit+ingecheckt, op het 2e reisdeel-dus de prijzen van een retour kunnen (soms vrij fors) verschillen voor heen-terug!