Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

panter22
panter22 - 23-01-2018 10:49:10
Winkels & Webshops

Lifestylewoonwinkel

Je hebt de tafel op zaterdag 16 september 2017 besteld. 
de levertijd was minimaal 8 weken en mogelijk langer omdat de zaak net verhuisd was.
in deze periode is een levertijd van 10 tot 18 weken normaal bij drukte.
20 januari waren de 18 weken om. 
op dat moment was er nog niet geleverd en had je een in gebrekestelling kunnen sturen.
een redelijke termijn om alsnog te leveren is meestal 14 dagen. uitzonderingen daargelaten.
maar nu, op 6 januari 2018 stuur je al een ingebrekestelling.
die ingebrekestelling is kennelijk niet duidelijk genoeg, want de winkelier weet niet wat hij nu moet.
willen jullie nu wel of niet die tafels afnemen.
de winkelier ziet het probleem nu ook wel:
je wilt van die tafels af zonder kosten en geld terug.
zo niet, dan ga je die tafels inspecteren en die zullen niet aan je eisen voldoen. dan zit hij het volgend probleem. je neemt die tafels niet af en rechtsbijstand wordt ingeschakeld. hij blijft met die tafels zitten en krijgt een hoop ellende over zich heen. 
op deze manier gaat hij niet aan die tafels beginnen. jij bent weer aan zet. wat wil je nu.

bij een ingebrekestelling sturen heb je niet de keus de spullen te krijgen of je geld terug. je maant de ander zich aan de overeenkomst te houden. doet die ander dat niet, dan kun je de overeenkomst ontbinden en hoeft die andere niet meer televeren en jij hoeft niet te betalen. 
alleen de winkelier geeft aan dat hij nog steeds kan en wil leveren. daarom ben jij nu aan zet.