Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

re
rene17 - 23-11-2005 21:05:56
Garantie & Verzekeringen

Unigarant, beroerde organisatie?

wie is er nu uiteindelijk verantwoordelijk voor het niet of niet-tijdig insturen van een royementsverklaring ? het spijt me om dit te moeten zeggen, maar daar kan uw maatschappij niets aan doen. heeft u enig idee hoeveel mensen beloven de royementsverklaring in te sturen en dat niet doen ? voor een maatschappij rest er vaak niets anders dan de korting verlenen die behoort bij het niet inzenden van een geldige roymentsverklaring. als de royementsverklaring later alsnog wordt opgestuurd, dan krijgt u normaliter met terugwerkende kracht alsnog de juiste bonuskorting toegekend.


ik heb het ook niet zo op unigarant, maar vorenvermelde is een feit. blijkbaar heeft u overigens zelf een automatische incasso getekend, want een maatschappij mag niet zomaar geld van uw rekening afschrijven.  ik begrijp wel dat u de incasso niet hebt getekend met de intentie of wetenschap dat de maatschappij de extra premie van ca. euro 500,-- van uw rekening zou afschrijven.


heeft u niet meermaals een verzoek ontvangen van uw tussenpersoon of maatschappij om de originele royementsverklaring in te zenden ? als u hierop reageert, krijgt u in het algemeen te horen dat een navordering plaatsvindt indien u niet tijdig stukken inzendt.


misschien had unigarant of uw tussenpersoon iets anders met deze zaak moeten omgaan, maar uw heeft natuurlijk zelf ook verantwoordelijkheden. uw tussenpersoon had er overigens ook wel verstandig aan gedaan om de 'oude' verzekeraar een aantal malen te verzoeken om de royementsverklaring of een eis te stellen over de uiterste inzenddatum. dat had zij dan vervolgens met uw nieuwe verzekeraar kunnen kortsluiten, zodat deze ellende u bespaard was gebleven.


wanneer u uw verzekeringspremies niet betaalt, staat er duidelijk in de voorwaarden dat de dekking wordt opgeschort. het is dan logisch dat een maatschappij ook geen schade voor u gaat verhalen. als u schriftelijk e.e.a rechtzet, dan neem ik aan dat de schade alsnog wordt verhaald.


ik kan overigens in zijn algemeenheid niemand aanraden om verhaalschaden standaard buiten de verzekeringsmaatschappij om te regelen. de mogelijkheid bestaat natuurlijk wel, maar als u een cascoverzekering hebt of een rechtsbijstanddekking, dan is het verstandiger om de sores aan de maatschappij over te laten.