Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 20-04-2018 17:05:14
Geldzaken & Recht

Ziggo

Als u dit zou willen aanvechten dan zou u het via de geschillencommissie telecommunicatiedienst kunnen proberen. u zult hard moeten maken dat deze overeenkomst werkelijk is beeindigd 3,5 jaar geleden. u zegt dat u dit kan. in feite maakt het niet uit of u nog van die dienst gebruik heeft gemaakt of niet. zo krijg je ook geen geld terug als je er nooit naar kijkt, maar je hebt wel een overeenkomst. ziggo zou moeten aantonen dat u moedwillig deze dienst hebt laten doorlopen. vraag me af of ziggo dat kan.
de fout ligt bij ziggo, die is nalatig geweest, in zoverre dat zij de dienst niet hebben beeindigd en bovendien geld van uw rekening hebben gehaald, terwijl de overeenkomst was ontbonden. als u kunt bewijzen dat de overeenkomst is ontbonden 3,5 jaar geleden, dus ziggo heeft u een bevestiging van de ontbinding van de overeenkomst gestuurd, maakt u mijns inziens wel een kans, al kan het dubbeltje alle kanten op rollen. de kosten voor de geschillencommissie zijn 50 euro, maar aangezien het over een flink bedrag gaat best wel de moeite waard. 

wat de webcare van ziggo hier beweerd dat u zelf verantwoordelijk bent voor de facturen en het abonnement is natuurlijk niet helemaal juist. jullie zitten samen wel of niet in een overeenkomst en beiden hebben jullie je verantwoordelijkheden.