Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Franske1958
Franske1958 - 26-04-2018 13:34:50
Geldzaken & Recht

Vragen rond inkomstenbelasting en overlijden

Gecondoleerd met het verlies.
begin vorig jaar is mijn moeder overleden, dus ik weet inmiddels best iets van deze materie.  ik heb vorig jaar eens op de site van de belasting
gekeken naar de vragen op dat "f" formulier.  aangezien dat mijn kennis te boven ging, hebben wij (mijn vader en ik)  een plaatselijke notaris
verzocht om dat "f"  formulier in te vullen.  daarop hebben wij van hem een formulier gekregen waarop wij allerlei zaken handmatig moeten invullen. welke hij vervolgens overneemt op het echte formulier.  nodig zijn onder andere, kopie koopacte huis, opgave van banksaldo's
op tijdstip van overlijden, kopie trouwboekje met ingeschreven kinderen, eventueel testament,  waarde inboedel
(let hier op, alles wat ouder is als 25 jaar kan beschouwd worden als afgeschreven en dus zonder waarde, behalve erkend antiek)
waarde auto van samen, etc   vergeet eventele uitaartpolissen niet.  bewaar ook de rekening van de uitvaart of crematie.  deze zijn ook nodig. 
mogelijk heeft de dichts bij zijnde notaris een gratis spreekuur??
tip:  mocht u niet de mogelijkheid hebben om alles op tijd in te vullen, doe een voorlopige aangifte erfbelasting, dit voorkomt heffings rente.