Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 08-05-2018 19:12:05
Winkels & Webshops

Meer mensen ervaring met amazon de

-u besteld bij een duitse site met duitse btw. als u aangeeft dat het naar nederland verstuurd moet worden krijgt u de nederlandse btw tarief te zien. en aangezien de btw hier hoger ligt wordt de prijs ook hoger. dat gebeurd met meer webshops vanuit duitsland.
-levertijd is afhankelijk van het product. niet alles komt bij dezelfde plek vandaan en daardoor kan het ene artikel langer onderweg zijn.
-welke levertermijn wordt er beloofd? ook wij verkopen in duitsland met als extra binnen 24 uur. helaas geldt dat alleen voor duitsland. alles wat naar nederland moet ben je afhankelijk van transportbedrijven. onlangs 1 mei, heel duitsland vrij. is de vrachtwagen vol, morgen weer een nieuwe dag. weekenden wordt er minder gereden. dus ja, naar nederland duurt langer dan in duitsland.
-een service van een antwoordnummer is geen verplichting. dit mogen ze ook gewoon aanpassen.
-een normale koper doet eerst onderzoek naar een webshop hoe deze is opgebouwd. als je bij voorbaat al geen contactgegevens kan vinden, waarom daar dan bestellen? overigens is amazon een overkoepelend orgaan. zij verkopen zelf niets.
-duitsers zijn gek op regeltjes. dus alles gaat ook via regeltjes. dit om alles duidelijk te houden.

maar verder heb ik er geen ervaring mee.