Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hutch
hutch - 10-05-2018 17:05:46
Winkels & Webshops

Matras gekocht kan ik die annuleren daar ik een hogere prijs heb moeten betalen

U geeft aan dat u de matras via de webwinkel heeft besteld op 27 april 2018.

u heeft dan het recht op een bedenktermijn van 14 dagen, dus t/m morgen. dat deze webwinkel geen antwoord geeft, geeft mij de indruk dat zij het antwoord over die 14 dagen willen hevelen, om vervolgens te melden dat u niet meer van de koop af kunt.

bij de voorwaarden lees ik o.a. het volgende:
"matrassen retourneren
omruilgarantie, dus mag retour maar geen geld terug, wordt geruild voor een gelijkwaardig vervangend artikel."

uiteraard heeft u, indien de matras ongebruikt is, wel recht op geld terug als u al betaald en de matras ontvangen heeft.
bw6 en bw7 sluiten matrassen niet uit van het recht op (ongebruikt) retourneren binnen 14 dagen.
bij de voorwaarden staat heel duidelijk: "betalen bij afleveren". komt men bij u aan de deur: de matras weigeren en vooral niets (!) betalen, met verwijzing naar het contact met de webwinkel dat u aan hen doorgegeven heeft dat u geen matras meer wenst te ontvangen.

laat u ook niet gek maken, indien zij gaan dreigen met bijv. een incassobureau. bewaar alle mails e.d. als bewijs. beter nog is om morgenvroeg telefonisch contact op te nemen en aan te geven dat u die matras niet meer te willen hebben en dat gesprek op te nemen.

succes.