Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

panter22
panter22 - 18-07-2018 13:11:16
Computers & Telefonie

T-mobile dossier opvragen

In grote lijnen komt het hiet op neer:
de provider bood een abonnement aan met gratis telefoon.
de provider ging de fout in, want die telefoon kreeg je niet gratis. die betaalde je in 2 jaar af.
providers mogen geen kredieten verstrekken, dus het abonnement klopte niet.  
de rechter vond dit een nietig abonnement. dan moet alles weer teruggedraaid worden.
de provider krijgt zijn telefoon terug en jij krijgt het geld wat je voor de telefoon hebt betaald weer terug. 
je hebt de beschikking gehad over de telefoonlijn, daar heb je voor betaald. 
dat geld krijg je niet meer terug, want je kunt die belminuten niet meer teruggeven.
dat deel blijft bij het oude. 
je kunt dus alleen de kosten van de telefoon terugkrijgen.
gevolg van deze uitspraak is nu dat je als je een abonnement met telefoon wilt, je een krediet moet afsluiten voor de telefoon.
dat krediet wordt getoetst en geregistreerd door het bkr.
wil je een lening afsluiten, dan wordt de schuld van je telefoon bij de beoordeling meegenomen.