Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wi
wizardofoss - 03-08-2018 23:05:09
Vakantie & Reizen

Hoe hoog mogen annuleringskosten zijn?

Er wordt hier naar anvr-voorwaarden verwezen, maar zover ik kan terugvinden is booking.com daar niet bij aangesloten. wat ook niet zo vreemd is, booking.com is een boekingssite, geen reisorganisatie. je boekt dan ook niet tegen voorwaarden van booking.com, maar tegen de voorwaarden van de betreffende accommodatie. en die worden op booking.com juist altijd erg duidelijk aangegeven, er is precies te zien tot wanneer je kosteloos kunt annuleren en wat het vanaf welke datum eventueel gaat kosten.

veelal betaal je ook pas bij de accomodatie, en geef je met je creditcard alleen een garantie af. als de reis niet doorgaat betaal je ter plekke dan dus niet. maar in geval van 100% annuleringskosten (wat zo kort voor vertrek bij veel hotels, zeker voor de gunstigste tarieven in het hoogseizoen, vrij gebruikelijk is) zal alsnog dat bedrag van je creditcard worden ingehouden. de gehele reissom, niet meer en niet minder. dus zeker niet én de reissom inhouden, én extra annuleringskosten betalen.

maar uiteraard kan er altijd iets mis gaan in de administratie, in dat geval zit er maar één ding op: gewoon contact opnemen met de klantenservice. in mijn ervaring lossen ze dat bij duidelijke fouten altijd snel en zonder problemen op.