Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Po
Poussan - 13-08-2018 10:17:51
Computers & Telefonie

Ik heb een iphone x en zit bij t-mobil en heb problemen met het netwerk

Ik heb ergens gelezen dat het probleem voortkomt uit het niet ondersteunen door de iphone van bepaalde radiofrequenties die in nederland alleen door t-mobile worden gebruikt. het betreft  een frequentieband die gebruikelijk is en door de telecomstandaarden wordt voorgeschreven als te gebruiken in de gsm telefonie. slechts een klein deel van de iphones ondersteunt de frequenties niet (ligt meen ik aan de gebruikte processor) waardoor omruilen van het toestel vaak helpt (je krijgt er een met een ander type processor). de fout zit daarmee in de iphone en t-mobile kan hier niets aan veranderen. ze kunnen de gebruikte frequentie (die door de nederlandse overheid voor gigabedragen zijn geveild aan de providers) niet uitzetten en ze kunnen een toestel dat een heel normale frequentie niet ondersteunt niet dwingen dat wel te doen). dus ondanks dat het probleem met een toestel op andere netwerken (in nederland) niet voorkomt, het toestel is wel degelijk niet goed en moet worden omgeruild (want ik neem aan dat op de doos staat dat de bewuste frequenties ondersteund worden, maar dat is dus niet zo). apple is hiermee de boosdoener, maar zoals zo vaak laat apple het gewoon op zijn beloop en geeft niet thuis. overigens moeten gebruikers van de betreffende iphones op andere nederlandse netwerken zich ervan bewust zijn dat het probleem toch ook bij hun kan optreden als ze naar het buitenland gaan en daar op een netwerk komen dat ook de bewuste frequenties gebruikt. heb je het toestel bij t-mobile gekocht, dan moeten zij er voor zorgen dat u een ander toestel krijgt dat wel ok is, maar is het toestel elders aangeschaft zoals in uw geval, dan moet dat bedrijf zorgen dat u een goed toestel krijgt. aankloppen bij t-mobile heeft in dezen geen zin want ze kunnen er niets mee. andere modellen iphones en android telefoons (voor zover ik weet) kennen het probleem niet want ze houden zch keurig aan de standaard en ondersteunen gewoon alle frequentiebanden die zijn voorgeschreven.