Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 16-08-2018 21:35:17
Winkels & Webshops

Pas compensatie na verwijderen klacht?

@iriscreemers , 

ik heb uw klacht op klachtenkompas gelezen  , u doet zelf een voorstel .

uw klacht : 

vorig jaar bleek een aangeschafte massief teakhouten tuintafel van slechte kwaliteit, er kwamen op meerdere plekken grote scheuren in het tafelblad. na lang soebatten kregen we een tegoedbon om een nieuwe tafel bij ***********uit te komen zoeken. geld retour om 'vrij' elders een nieuwe tafel te kopen was geen optie.

dit jaar op 26 mei een nieuwe (hartman) tafel uitgekozen. wel weer 100 euro duurder, maar ja. 
- het onderstel van de tafel bleek beschadigd door het verpakkingsplastic. 
- de vervangende tafel bleek op dezelfde manier beschadigd. 
- de derde tafel bleek een productiefout te hebben (poot verkeerd geboord waardoor 1 poot maar met 1 schroef vastgezet kan worden). de bezorgers moeten dit gemerkt hebben bij het in elkaar zetten, maar hebben erover gelogen dat de overblijvende schroef een reserveschroef was. 
- de vervangende poot werd steeds maar niet bezorgd, raakte zoek bij postnl, maar bleek uiteindelijk nog gewoon bij *********** in het magazijn te liggen. 

dit weekend eindelijk de poot ontvangen. helaas zit hij scheef in het frame. dat was bij een andere poot ook al het geval. ik had dat eerder niet gemeld want er was al zoveel gedoe en ik wil niet zeuren, maar nu hebben we dus een tafel met twee scheve poten (frame scheef gelast?).
na elke verkeerde levering duurde het zo’n 2 weken voor we een nieuwe tafel / onderdeel kregen, en moest ik er zelf elke keer weer achteraan. we hebben dus 2 maanden zonder tuintafel of met wankele tafel met losse poot gezeten.

op 17 juli heb ik maar per mail een klacht ingediend en de vraag gesteld wat ze er aan konden doen om alsnog van ons een tevreden klant te maken. 
18 juli kreeg ik bericht dat deze klacht ‘direct en zo spoedig mogelijk’ opgepakt zou worden. 
op 23 juli heb ik nogmaals gemaild wanneer ik reactie kon verwachten.
vorige week heb ik enkele keren contact gehad met de klantenservice over de bezorging van de tafelpoot, waarbij ze steeds bij de betreffende klachtenmedewerker zouden informeren wanneer ik een reactie zou krijgen over passende compensatie. hij zou vast dezelfde dag of de dag erna wel reageren. inmiddels is het 30 juli: nul reactie.

kortom: slechte communicatie vanuit de klantenservice, slechte planning met bezorging (maken eigen bezorg-beloftes op de site niet waar), slechte afhandeling klacht. de beschadigingen en productiefout bij hartman kan ***********niks aan doen, liegen over een productiefout van de tafel door bezorgend personeel kan echt niet.


de oplossing :
bij gebrek aan compensatievoorstel door ************ doen wij maar een voorstel: retour nemen van de tafel en volledige aankoopbedrag terugstorten, of 100 euro korting (terug te storten, geen tegoedbon). erkenning van de belabberde afhandeling en excuses hiervoor zou ook wel netjes zijn.

op 10 aug uw reactie : 

ik ben inmiddels weer in gesprek en hoop dat het nu netjes opgelost wordt. 

een tip , klacht op klachtenkompas niet verwijderen .

dit bedrijf is aangesloten bij thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen" target="_blank">https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen