Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hutch
hutch - 18-08-2018 14:16:45
Winkels & Webshops

Pas compensatie na verwijderen klacht?

Als ts recht heeft op reparatie / vervanging / compensatie of ontbinding van de koopovereenkomst en de verkoper stelt als eis, dat daarvoor eerst een (terechte) klacht verwijderd dient te worden van een bepaalde website, is dat iemand dwingen tot het doen van iets dat diegene niet wil.
en dat is alles behalve een zakelijk voorstel.

een dergelijk bedrijf handelt niet conform de (consumenten)wetgeving en is dus fout bezig.

mooie voorbeelden worden gegeven bijv. bij de max-omroep (en uiteraard ook bij kassa - de belbus). hoe vaak komt het niet voor dat een klant van bijv. een reisorganisatie ergens recht op heeft, maar dat recht niet krijgt van zo'n bedrijf. pas door tussenkomst van max krijgen vele klanten wel dat, waar zij recht op hebben. die bedrijven doen dan aan 'https://www.marketingtermen.nl/begrip/damage-control" target="_blank">damage control' en houden zich voor de domme dan wel doen alsof zij bepaalde zaken niet goed begrepen, dan wel gelezen hebben.

gelukkig bestaat er een site waarop men zich kan beklagen over een bedrijf, met de bedoeling dat dat bedrijf tot inkeer komt, om zo, via een snellere weg, recht te kunnen krijgen.

terugkomende op dit topic: ts kan compensatie krijgen, waarop zij dus recht heeft, en moet daarvoor iets tegen haar wil doen.

en ik denk dat @trostomaat de zaken een 'beetje' verdraaid........ niet de klager is 'onfatsoenlijk' bezig, maar dit bedrijf.
het zou dat bedrijf sieren door eerst het geld over te maken en dan te vragen aan ts, om dan ook de (goede en juiste) afloop bij die klacht neer te zetten.