Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 20-08-2018 00:38:19
Winkels & Webshops

Geweigerde retourzending

Leuk en aardig allemaal die antwoorden hier, maar helaas zonder kennis van wettelijke zaken. 

algemene voorwaarden moeten nl aan de wet voldoen en dat doen de av van koopjesdeal niet. 
producten zoals ondergoed, oordopjes enz. de zogenaamde hygiene producten moet de verkoper verzegelen als hij ze wil uitzonderen van retourneren. de consument mag dan na verbreken van de verzegeling  het product niet meer terug sturen. als u de verzegeling niet verbreekt heeft u gewoon nog recht r op retourneren. de verkoper moet producten terugnemen die niet zijn verzegeld maar wel hygiene producten zijn. 

zo staat het ook in de wet. radar heeft er een artikel aan gewijd lees klik https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/" target="_blank">hier 

waaruit: 
producten die de webwinkel níet mag uitzonderen - en dus retour moet nemen:



hygiënische producten zonder verzegeling

zaken waarvan de webwinkel het retourneren door de klant mag weigeren:



hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico met verbroken verzegeling

als ik u was zou ik hierover behalve een klacht bij koopjesdeal ook een klacht bij consuwijzer indienen. dit is het voorportaal van de acm. de acm heeft honderden webwinkels beboet die zich niet aan de wet overeenkomst op afstand houden. 
ga ook met uw klacht naar de klachtenkompas.nl van de consumentenbond. 
dus ga met uw klachten aan de slag, maar niet hier. de beantwoorders zijn goedwillende vrijwilligers, die even de av doorkijken en dan zeggen: nou het staat er dus het klopt. consuwijzer heeft echt middelen om dit soort ondernemers aan te pakken en heeft ook kennis van zaken wat betreft de wettelijke bepalingen. 

ik zie ook dat deze ondernemer niet aangesloten is bij thuiswinkel. heel begrijpelijk want dan zouden ze met deze av nooit zijn weggekomen. 

ik lees ook zoiets onzinnigs als vaatwastabletten die niet geretourneerd mogen worden. het is geen hygiene product en ook geen snel bedervende waar. onzin om dat niet te mogen retourneren. het lijkt me sowieso een site waar je ver weg van moet blijven. want de deal deugt niet en is daarom ook geen koopje.