Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Tr
Trostomaat - 29-08-2018 15:14:05
Winkels & Webshops

Onze-fiets.nl

Het is heel gebruikelijk dat na bestelling en betaling even gewacht moet worden op levering. het simpele feit dat levering niet direct na betaling plaatsvindt, is onvoldoende om te spreken van 'gedupeerd zijn'.
wat is er met uw dochter afgesproken over de levertijd? is zij bij aankoop geïnformeerd over de levertijd?

het bedrijf geeft als informatie op haar website: 'wij streven er naar uw bestelling binnen nederland altijd gratis binnen 10-15 dagen te laten bezorgen. natuurlijk kan het zo zijn dat er eens iets mis wilt gaan (sic!) en de bestelling vertraagd wordt. neem dan gerust contact met ons op'.

hoe lang geleden is de bestelling gedaan?

het is wat voorbarig, om niet te zeggen ongepast, om op websites van derden klachten te gaan plaatsen. dat schaadt mogelijk uw belang. neem gewoon contact op met de webwinkel en doe navraag wat er aan de hand is en wanneer de levering nu écht gaat plaatsvinden. u kunt bellen, chatten of mailen, geeft het bedrijf aan op haar website. dus mogelijkheden te over om in contact te treden. dat doet u eerst. is de uitkomst niet naar wens, dan kunt u altijd nog gebruik maken van de eigen klachtenregeling van het bedrijf om dat te melden. een button 'klachtenregeling' is daarvoor prominent op de website aanwezig.
wil je desondanks de koop ontbinden dan is het, in tegenstelling wat soms gedacht wordt, helemaal niet nodig om het bedrijf eerst formeel 'in gebreke te stellen' of andere juridische taal van stal te halen. het is eenvoudigweg voldoende om gebruik te maken van uw herroepingsrecht. dit om dat het een 'koop op afstand' betreft. laat dat wel ondubbelzinnig aan het bedrijf weten en bewaar bewijs dat u gebruik gemaakt heeft van uw herroepingrecht. maak gebruik van het modelformulier voor herroeping of van het formulier dat de ondernemer daartoe aanbiedt op de website.

ik wil nog eens extra benadrukken dat u vooral met de ondernemer zelf moet communiceren. dat is stap 1. niet overal en nergens klachten gaan indienen zonder dat met het bedrijf zelf in contact getreden is (dat is de omgekeerde weg). eerst het bedrijf. op alle mogelijke manieren. pas als dat niet slaagt, kunt u zich beraden over verdere stappen, zoals elders klachten indienen.