Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 31-08-2018 09:45:55
Garantie & Verzekeringen

Garantie showroommodel?

Hallo hehahi , 

bij de koop is er niks over gezegd

lees hier eens , 

https://www.plusonline.nl/special-artikelen/garantie-showmodel" target="_blank">https://www.plusonline.nl/special-artikelen/garantie-showmodel 


showmodellen

producten die licht beschadigd zijn en producten die in de showroom hebben gestaan worden vaak met korting verkocht. veel mensen deinzen daar voor terug omdat ze bang zijn voor problemen bij ruilen en met de garantie. deze angst is niet helemaal onterecht. in veel gevallen kun je deze artikelen namelijk niet ruilen. vaak wordt ook de fabrieksgarantie op beschadigde producten en showmodellen ingetrokken, de enige manier om daar achter te komen is vooraf na te gaan onder welke condities de winkelier zijn uitverkoopproducten verkoopt.

maak dus duidelijk afspraken met de winkel als je licht beschadigd of een product wat als showmodel gebruikt is aanschaft. het is handig deze afspraken vast te leggen zodat op later tijdstip geen onduidelijkheid kan ontstaan.

overigens gelden bij dit soort producten gewoon de regels van de wettelijke garantie .

producten met schade zijn goedkoper vanwege de specifiek beschreven beschadiging, als na de aankoop van je product zich een andere schade voordoet kan je terug gaan naar de winkel.
ruilen is geen recht maar dit is een gunst, dus dit kan wel worden uitgesloten. 

bron : tipsomtebesparen.nl