Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Wh
Why? - 01-09-2018 14:10:50
Winkels & Webshops

Euroloterij

Wanneer u door een derde partij benaderd wordt is het altijd verstandig om de naam van de medewerker, de naam van het bureau en diens telefoonnummer op te schrijven en standaard checken of het bedrijf wel bestaat, of dit wel het echt nummer van het door-de-werknemer-genoemde bedrijf is en of de medewerker wel daadwerkelijk daar werkt. als dit niet klopt kunt u het al negeren.

als dit niets verdachts oplevert kunt u contact opnemen met de tweede partij (euroloterij) en daar navragen hoe zij aan uw gegevens destijds zijn gekomen. dat zou gearchiveerd moeten zijn. vaak staan er bijvoorbeeld verkopers op straat namens loterijen wie (zonder dat de consument het vaak door heeft) het slachtoffer inschrijven voor een abonnement met gebruik van adresgegevens, naam en rekeningnummer. vaak zeggen ze dat het eenmalig is, maar meestal is dat niet het geval.

na deze stappen bent u wellicht een stuk verder wat er nu daadwerkelijk gebeurd is. ik hoop dat dit nuttig voor u was.

groetjes,

why?