Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

panter22
panter22 - 10-09-2018 08:33:17
Geldzaken & Recht

Heb ik recht op vervanging, als product niet voldoet aan mijn verwachtingen?

Je kunt niet aannemen dat een balkondoek van vorig jaar exact hetzelfde is dan van dit jaar.
je krijgt die doeken na een jaar meestal niet van dezelfde rol stof, dus de kleur en kwaliteit kunnen iets afwijken.
ook de stiksels of ringen kunnen iets anders zijn. 
in jouw geval is de enige afwijking na 1 jaar een klein logo op een onopvallende plek.

nu zou je de fabrikant kunnen vragen of hij het logo wil verwijderen.
het logo is op het doek genaaid, dus zonder al te veel moeite te verwijderen.
dat heb je zelf al gedaan, want je ziet gaatjes na verwijdering.
daar ga je de fout al in. 
als je ontevreden bent en je vindt dat het product niet aan de eisen voldoet, dan moet je de fabrikant de gelegenheid geven het product te herstellen. dat heb je niet gedaan, maar je bent zelf al begonnen met peuteren.
dan hoeft de fabrikant je niet meer nieuwe doeken te leveren, als hij hiertoe al verplicht zou zijn wegens een minieme afwijking van een doek van 1 jaar geleden. je bent immers zelf al begonnen met herstellen.