Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Tr
Trostomaat - 10-09-2018 09:45:53
Geldzaken & Recht

Heb ik recht op vervanging, als product niet voldoet aan mijn verwachtingen?

Wat mevrouw met haar doeken doet, moet ze natuurlijk zelf weten. het is niet onlogisch te kijken wat het resultaat zou zijn als ze zelf probeert zo'n logo netjes te verwijderen. een 'fout' kun je dat niet noemen. het risico van die handeling, voor dat ene doek, is natuurlijk wel voor haar. de situatie kun je niet vergelijken met die van een consument die zelf gaat proberen een defect geleverd product (bijv. een niet werkende wasmachine) tracht te repareren in plaats van het defect direct bij de leverancier te melden.
mevrouw heeft overigens wel degelijk de verkoper gelegenheid gegeven haar probleem op de lossen. de verkoper wilde echter niet meewerken: hij wilde de doeken niet vervangen door doeken zonder logo en hij zei kennelijk ook niet: 'stuurt u ze maar op, dan zal ik het logo netjes verwijderen'.
het is overigens niet correct te stellen dat een leverancier die verplicht zou zijn het probleem op te lossen (door bijvoorbeeld nieuwe doeken te leveren) dat niet meer zou hoeven te doen omdat mevrouw aan één doek ' heeft zitten peuteren'. als de leverancier hiertoe verplicht is, dan blijft deze verplichting natuurlijk bestaan voor de overige 7 doeken, waaraan niet 'gepeuterd' is.