Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Tr
Trostomaat - 15-09-2018 00:02:46
Winkels & Webshops

Online aankoop

Ja, hermien, ik snap wat je bedoelt. de verpakkingsdiscussie is in dit geval niet van belang en leidt af van waar het echt om gaat. u kocht een tuinset, vijfdelig. het product wordt op die manier beschreven op de website van blokker en dezelfde omschrijving staat ook op een factuur of een garantiebewijs of misschien wel op bijgeleverde documentatie van de fabrikant. dat het product uit vijf delen bestaat is bijzaak, het is en blijft één, ondeelbaar, product.
u heeft recht op een deugdelijk product, een tuinset. omdat het defect (aan een deel van het product, nl. één stoel) zich binnen 6 maanden na aflevering heeft geopenbaard, zegt de wet dat wordt vermoedt dat het product bij aflevering al niet in orde was. de verkoper zal (onder de wettelijke garantie) moeten zorgen voor reparatie of vervanging van het product tenzij hij afdoende kan bewijzen dat het product bij aflevering wél in orde was, bijvoorbeeld door te laten zien dat het defect is ontstaan door onjuist gebruik.
wat zegt blokker hierover? ze doen u een voorstel, maar hebt u, liefst zwart op wit, ook de erkenning van blokker dat dit defect onder wettelijke garantie verholpen zou moeten worden? of laat men zich daar niet over uit, of, nog ongunstiger, doet men u dit aanbod 'uit coulance'? als niet ter discussie staat dat deze stoel het product 'tuinset' ondeugdelijk maakte, dan dient blokker dit op te oplossen. de tuinset dient tot 'conform product' gemaakt te worden door het defecte onderdeel (één van de stoelen) te repareren of te vervangen. indien dat, zoals hier gebleken niet mogelijk is, zou u de overeenkomst kunnen ontbinden, maar misschien krijgt u niet het gehele aankoopbedrag terug.