Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Pi
Pitbulleke - 17-09-2018 10:02:32
Winkels & Webshops

Online aankoop

hallo hermien,

dat afschepen door blokker mag je niet laten gebeuren, je mag het niet over je kant laten gaan, die [edit-redactie] bij de klantenservice hebben het juridisch buskruit niet uitgevonden. je mag verwachten dat een set langer meegaat dan een paar zomermaanden voor de prijs die je betaalde. we leven al in een wegwerpmaatschappij en blokker doet daar dus gewoon aan mee.


je moet ze in gebreke stellen binnen een half jaar na aankoop en zorgen dat ze de ingebrekestelling ontvangen.
dat betekent: de ceo mailen [edit-red.]  met een ontvangstbevestiging via de mail of anderszins, bijvoorbeeld track en trace pakketje of aangetekende postverzending. 


je hebt recht op vervanging of teruggave geld en daarbij geldt het non-conformiteitesbeginsel. 
non-conformiteit houdt in dat een verkochte zaak niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de koopovereenkomstmocht verwachten.
wat de koper mocht verwachten is afhankelijk van de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan.


de koper kan zich niet op non-conformiteit beroepen als het hem bekend was of kon zijn dat de zaak niet aan de overeenkomstbeantwoordt.

een geheel verwijtbare toerekenbare tekortkoming van blokker denk ik.

de tekst die je kunt schrijven / mailen waarin je jouw rechten claimt.

op ----kocht ik bij u een tuintafelset voor het bedrag van....deze set vertoont nu al gebreken, u heeft een product geleverd wat niet voldoet. als een product binnnen een half jaar kapot gaat, wordt deze geacht direct al niet goed te zijn geweest. dan is er dus een gebrekkig product geleverd. 
dit schrijven kunt u dan ook beschouwen als een ingebrekestelling.
ik stel u voor dat u binnen redelijke termijn (voor 31 oktober 2018) zorgt voor deugelijke reparatie herstellen/vervangen. indien u dit nalaat treedt in in verzuim en zal de overeenkomst worden ontbonden. alle (bijkomende) schade (wwaronder tijd en kosten,  ook telefonische) die voortvloeit uit uw nalatig handelen wordt op u verhaald ofwel u bent schadeplichtg. 

u voldoende geinformeerd hebbbende teken ik......