Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

di
diemenees - 13-10-2018 21:04:26
Vakantie & Reizen

Boete bij niet annuleren vliegticket?

Heel, heel lang gelden deden airlines dat inderdaad, maar dat is (alweer die eu!-nog een reden om eens wat zakelijker na te denken) inmiddels verboden.
je hebt zelfs atlijd  recht op een klein deel teruggave: nl. van de niet gebruikte airport-taxes, voor bvb ams=schiphol is dat meestal rond de 28€/p.p. en vermoedleijk ook van de andere kant, als het returns bereft.
schade heeft de klm bij niet komen opdagen niet-ze hebben zelfs een (tegenwoordig met alle online nogal kleine) kans dat er mensen op de wachtlijst mee kunnen worden geholpen-of airlinepersoneel dat ''standby'' voor 10% van de prijs kan vliegen. en die taksen: nee, die hoeven ze ook niet te betalen, dus anders zouden ze die in hun eigen zak steken. en de staff aan boord kan jouw maaltijd erbij opsmikkelen-anders wordt die toch (dat is verplicht) worden weggegooid bij arrival.
les: het is al zo vaak gezegd: precies lezen, nadenken en niet zomaar wat tekenen, vooral bij ''annulering'' en liefst direct bij de airline boeken- kost meestal evenveel of minder (geen boekingskosten) en je hebt in jouw situatie veel meer kans uit ''goodwill'' bvb het ticket te kunnen overzetten naar een andere datum-als je later evt.nog zou wensen te gaan. en-als nler- niet altijd de allergoedkoopste optie nemen-er zijn allerlei airlinetarieven, wat meer betalen biedt soms veel meer flexibiliteit.