Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 22-10-2018 10:28:15
Computers & Telefonie

Laptop


@suzukialto,

uw reactie geeft mij aanleiding om nog een keer op uw probleem te reageren, het intrigeert mij.
op basis van eigen ervaring en ook al door anderen gemeld is het vrijwel onmogelijk dat het vervangen van een hdd een breuk in de toetsenbordconnector betekent. maar wat niet kan is nog nooit gebeurt. 
in feite is het niets anders dan het losmaken van de laptop aan de onderzijde, de hdd verwijderen en loskoppelen, de bvervanger aankoppelen en terugzetten. daarbij komt als het goed is, maar terzide het overzetten van de inhoud van de oude naar de vervanger bij.
een vervangende ssd schijf kost afhangelijk van de kwaliteit tussen de ca. €30 en 50 en een windows 10 licentie ca. € 109,00.
met de prijs die voor het vervangen was genmoemd is weinig mis.

maar wat wel mis is, is het gegeven van het volgens de íct' man defect raken van een andere connector (afbreken) en dat geeft aanleiding voor het vermoeden van wanprestatie of anders gezegd het niet (naar behoren) naleven van een overeenkomst met schade tot gevolg. ik geef u straks een link met een verwijzing naar de hiervoor geldende wettekst.
omdat het mij intrigeert heb ik in ieder geval de vraag of u de defect geraakte laptop retour heeft ontvangen. zo dat het geval is kunt u overwegen om door een andere extert/technicus een onderzoek te laten doen resp. bewiijs te laten geven van onkunde van uw 'íct'er.
iets dat mij ook intrigeert maar enigzins ter zijde is de reden van het tegen kosten laten installeren van windows 10.
windows 10 wer tot ca. 1 jaar geleden gratis geleverd door microsoft  aan de bezittters van pc's en laptops met de besturingssystemen windows 7 tot en met 8.1. dat heeft u kennelijk niet gedaan. bij de aankoop van een nieuwe is normaliter de win 10 licentie meegeleverd. zo niet dan is de prijs navenant minder.

dan de verwijzing naar de wettekst als voor u in dit geval van toepassing: 
http://www.wetboek-online.nl/wet/bw6/74.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw6/74.html

het zal wel lastig zijn om de exacte financiële schade voor u vast te stellen omdat die mede gebaseert is op de leeftijd van de laptop en afschrijving, gelet op verzekeringsmaatstaven. als de 'ict man zijn werk goed had gedaan had u evenwel geen vervanger nodig. 

de ict man kan dit allemaal ontlopen door te zorge vnoor reparatie, dat is het enige dat het meest voor de hand ligt.
de opmerking van 'niet meer renadbel'kan ik helaas weing anders zien dan een verkoopsmoes resp. een smoes om van gedoe af te komen.