Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 24-10-2018 18:11:59
Computers & Telefonie

Doorlopende incasso van tele 2 zonder machtiging

Dit kan niet goed zijn en hier zalk tele2 ook uitkomst moeten kunnen bieden. als ik het goed begrijp heeft u geen enkele overeenkomst ooit met tele2 gesloten.
het meest frapante is wel dat er dan zonder uw medeweten wel geld van uw rekening wordt gehaald.
er zijn een aantal zaken die ik adviseer om nu te doen:

neem direct contact op met uw bank en laat het rekeningnummer waar het geld naar toe gaat blokkeren. mogelijk doet de bank moeilijk maar de bank zal hoe dan ook een volmacht moeten hebben om afboeking van uw rekeining toe te laten.
storneer ieder bedrag dat nu nog wordt afgescheven en ook als het kan het laatste.
zend een brief aan tele2 met daarin stellen dat u alle bedragen die zijn betaald terugvordert omdat ze onverplicht zijn betaald en er sprake moet zijn van fraude resp. misbruik van uw persoonsgegevens. iemand moet uw bankrekening kennen en dat genoemd hebben. doe dat per brief en laat die aantekenen met bericht van ontvangstmelding. zet ook in de brief dat u bewijst wenst van de melding van hun helpdesk dat 'u het in een winkel zou hebben gekocht'.
doe een melding bij de www.fraudehelpdesk.nl.