Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

panter22
panter22 - 16-11-2018 20:01:46
Winkels & Webshops

Pakket kwam niet aan, aansprakelijkheid naar ons volgens webshop

Een webshop moet er voor zorgen dat het pakket de klant bereikt, tenzij jde klant een vervoerder kiest, die de webshop niet aanbiedt.
de mogelijkheden van verzending op de site worden aangeboden door postnl  en dhl aan de webshop.
de webshop moet er een keus uit maken, hoe de modelbussen verzonden worden, niet de klant.
de klant maakt het niet uit hoe de webshop de spullen verzendt, als het maar heel aankomt.

uit de algemene voorwaarden:
2.3  aan de leveringsplicht van dimako trading h/o modelbus.nl zal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door dimako trading h/o modelbus.nl geleverde zaken een keer aan de afnemer zijn aangeboden. bij bezorging aan huis strekt het rapport van de vervoerder, inhoudende de weigering van acceptatie, tot volledig bewijs van het aanbod tot levering.
https://www.modelbus.nl/algemene-voorwaarden" target="_blank">https://www.modelbus.nl/algemene-voorwaarden

het pakket is zoekgeraakt bij postnl en niet aangekomen bij je zoon,het is duidelijk dat modelbus.nl niet aan zijn leveringsplicht heeft voldaan. nergens in de algemene voorwaarden staat trouwens dat de klant verantwoordelijk is voor de verzending door modelbus.nl. 
als je kijkt dat vanaf €150 gratis verzending is, moet je ook nog een keus maken voor gratis standaard verzending of gratis verzekerde verzending. dat kan toch helemaal niet.