Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sa
sariah - 19-11-2018 15:24:18
Winkels & Webshops

Pakket kwam niet aan, aansprakelijkheid naar ons volgens webshop

het is correct dat de webwinkelier verantwoordelijk is. ik heb zelf ook een webshop en daarbij heb ik alles uitgezocht wat er bij komt bij het runnen van een webshop. je kunt het beste in eerste instantie de verkoper verwijzen naar zijn verantwoordelijkheid via  het bericht van webwinkelkeur en de wet die hierin is vastgelegd.


tevens vraag ik mij af waarom een verkoper dit in zijn voorwaarden neerzet. het is namelijk zo dat als je zakelijk een pakket verstuurd , je kunt kiezen voor verzekerd verzenden tot een x bedrag. ik heb 1 keer een beschadigde zending gehad, waarbij ik als webshophouder dus moest bemiddelen. 


ik ben verantwoordelijk voor hoe het pakket wordt verzonden. 


meestal is het zo dat wanneer postnl je wel in het gelijk stelt dat je dan een bepaald percentage retour ontvangt, dus wat dat aangaande is het risico voor de verkopende partij ook beperkter.
daarom is de tip aan webshophouders om altijd alles uit te zoeken en sowieso van alles een foto te maken als je verzend, want postnl wil er altijd onder vandaan komen. als er ook maar 1 soort foto ontbreekt is het kansloos om de klacht bij postnl te zetten.


de tip aan u is, laat u zich niet zomaar aan de kant zetten. er zijn genoeg artikelen op google te vinden die de rechten van de consument uitleggen. daarmee zou ik u het bedrijf mee om de oren slaan. 


mocht u er dan niet uitkomen dan kunt u stichting webwinkelkeur inschakelen.


overigens wordt je niet zomaar goedgekeurd door webwinkelkeur, maar wanneer je door de selectie heen komt is dat natuurlijk ook een moment opname.


een webwinkel kan uiteraard ook achteraf zijn voorwaarden hebben aangepast.