Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wv
wvanham - 19-11-2018 16:46:53
Geldzaken & Recht

Hoortoestellen

Mijn ervaring hiermee is als volgt:
ik ben voor de vervanging van mijn oude cat 5/6 hoortoestellen naar de audicien gegaan. je krijgt een mooi plaatje te zien met grijze hoortoestellen (cat 1 t/m 5) en vrolijk gekleurde toestellen (cat 6 t/m 8). de audicien raadde me in eerste instantie een cat 6 of 7 toestel aan, omdat "u recht hebt op het beste". hij vertelde er niet direct bij dat deze toestellen door mezelf moesten worden betaald. mij was meteen duidelijk dat alleen 1 t/m 5 vergoed wordt door de zorgverzekeraar. ik legde hem uit dat cat 6 t/m 8 misschien goed was voor mijn gehoor, maar niet voor mijn portemonnee. ik heb toen uitgelegd wat mijn eisen (musts) en wensen (nice to have) zijn en dat de audicien binnen de categorien 1 t/m 5 kon zoeken naar geschikte toestellen, die daaraan voldeden. na een paar dagen kreeg ik een belletje dat ze een optie gevonden hadden. ik heb prima toestellen gekregen die bijna volledig (op 32 euro na) door de zorgverzekeraar zijn vergoed, zelfs de ringleiding voor de verbinding met de tv. ik ben tot nu toe zeer tevreden over de toestellen.
laat je niet leiden door de verkooppraatjes van een audicien. zijn marge op cat 6 t/m 8 toestellen is voor hen veel hoger dan die op de lagere categorie toestellen.