Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

me
mein33 - 27-11-2018 14:02:06
Auto & Vervoer

Rijden in automaat

Rij al decennia met een automaat en dat alleen en uitsluitend voor het gemak die een dergelijk schakelsysteem met zich brengt.  dit zowel in onze dagelijkse auto als in het 'zondagse speeltje.
u kunt er inderdaad zo mee wegrijden.
voet op de rem en zet de bak in de 'drive' en geef weinig gas en de auto gaat rijden en naar mate u meer gas geeft gaat het alsmaar sneller en sneller, tot u de gewenste snelheid heeft berijkt.
afremmen door gewoon "tijdig" gas te verminderen of door het gaspedaal los te laten op het laatst even bijremmen.
bij het stilstaan voetje op de rem en de rem loslaten en gasgeven als u weer verder wilt.

door het ontbreken van het koppelingspedaal heeft uw linkerbeen geen werkjes te doen onderweg.
het bewuste "addertje" in het geheel is het buitendienst stellen van uw linkerbeen, anders komt deze in conflict met het (bredere) rempedaal en dan is het maar te hopen dat u en uw reisgenoten goed in de gordel zitten en nog belangrijker is dat er niemand kort achter u rijdt, want een kop-staart botsing ligt dan zeer voor de hand.
om die ellende te voorkomen kunt u, om te wennen, uw linkerbeen optrekken tot tegen de stoel en die daar (voor uw gevoel) te blokkeren tot u het kunt opbrengen om de linkervoet niet meer te gebruiken.
gebruik de r (van racen) als u achteruit wil rijden en ook dan de linkervoet verstoppen
bij het parkeren de bak in de parkeerstand zetten en klaar, als u dat niet doet gaat overigens de contactsleutel er niet uit.
veel rijplezier in uw vakantie !