Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

panter22
panter22 - 04-12-2018 09:01:04
Huishouden & Energie

Eneco claimt onterecht rekeningen na overname e.on. ik heb alles afbetaald

Op 16 februari jl. schreef je dit:
ik ben net bij nuon sinds januari door deze eneorme verhoging bij eon. alleen nu zegt eon dat ik wel energie bij hun moet betalen, wat ook weer niet klopt. ik kreeg een uitgebreidde email van eon met hun verklaring over de te hoge rekening, waar ik natuurlijk helemaal niks mee kan om het te bewijzen. 

eon heeft keurig op papier gezet wat hun standpunt is. dat kun je niet zomaar terzijde schuiven. 
na heel veel geschrijf, ben ik er nog niet achter wat eon voor reden geeft. daar doe je niets mee,
was je jaarcontract per 1 januari nog niet afgelopen? 
en je gebruikt nu bij nuon minder gas met dezelfde slimme meter?
je stookt nu minder, dat is duidelijk, je zit nu in de kou. 
ipv woedend te worden kun je beter deze hele briefwisseling laten lezen door iemand die verstand van zaken heeft.
ik raad je ook aan advies te vragen bij een juridisch loket. nu krijg je al €40 incassokosten. als dit zo doorgaat, dan komt er op een gegeven moment een rechter aan te pas. heb je je zaken niet goed op orde, dan kunnen er nog flink wat kosten bijkomen.