Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 04-01-2019 22:36:28
Winkels & Webshops

Rits van de jas is stuk

Zoals al eerder is aangegeven hebt u wettelijk recht op een goed product. ms is een kledingwinkel. deze verkoopt enkel en heeft geen stiksters in dienst om kleding te repareren of te vermaken. zij moeten nu extern gaan zoeken voor een oplossing en kunnen dan niet instaan voor de kwaliteit. ja, officieel moeten ze dat geven, maar dat kunnen ze simpelweg niet. om die reden mag u dus ook de hele jas terug brengen en krijgt u uw hele aankoopbedrag terug.

dat u daar over moet nadenken klinkt mij toch wel vreemd in de oren. en wat het zou uitmaken of ze juridisch nu wel of niet garantie moeten bieden? het recht dat u heeft is of een nieuwe jas, of herstel, of geld terug. als herstel niet opweegt tegen de nieuwwaarde heeft u geen recht om dit te eisen. stel dat de inkoopwaarde van de jas €25,- is en een nieuwe rits in laten zetten € 20,-, dan is reparatie zinloos. blijft over een nieuwe jas, maar daar heeft u geen vertrouwen in. en zo te lezen ms ook niet. geheel volgens de wet heeft u dan recht op geld terug. maar dan moet de jas wel ingeleverd worden.