Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Marko Jablan
Marko Jablan - 06-01-2019 11:09:36
Vakantie & Reizen

Zoover plaatst niet alle reviews

Geen enkele reviewsite is objectief en bij vakanties is het nog simpeler: alleen reviews op de site, waar je een accommodatie kunt boeken, zijn betrouwbaar, want die komen van gasten, die er echt geweest zijn. verder geldt in reviewland: lees tussen de regels door.

bij zoover zijn negatieve reviews wel mogelijk, maar alleen bij objecten, die kunnen reageren. dit gebeurt op meer beoordelingssites. negatieve zaken worden niet direct geplaatst, maar worden eerst het bedrijf voorgelegd en later met de reactie van het bedrijf wel gepubliceerd.

voorbeeld: ik heb afgelopen zomer een reservering doorgestreept en een 'niet-welkom' uitgedeeld (deze mensen kunnen in de hele omgeving niets meer boeken).
de betreffende mevrouw had met hoge korting geboekt, zou direct het volledige bedrag betalen en wat gebeurde er? niets. bij navraag kregen we een scheldpartij over ons heen, waar de honden nog geen brood van lusten. uiteindelijk heeft ze te laat en te weinig betaald. het bedrag kwam binnen, nadat wij hadden afgezegd, en is onder aftrek van de bankkosten teruggegaan. vanzelfsprekend was het onrecht groot en de wereld te klein. ze heeft op verschillende sites geprobeerd ons zo zwart mogelijk te maken. een site heeft contact opgenomen en na onze versie de mevrouw geblokkeerd. de andere twee reacties heb ik zelf gevonden en voorzien van onze kant van het verhaal. bij het doorklikken kan iedereen zien, dat deze mevrouw alleen negatieve reviews op internet plaatst. geen van de drie sites is een echte boekingssite.

dit is een voorbeeld van wat zoover wil voorkomen. zovver wil niet bekend staan als klaagmuur voor ontevreden gasten en daarom mag je daar niet zomaar alles plaatsen, wat je wilt.