Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 24-01-2019 16:32:53
Winkels & Webshops

Te lang wachten op te repareren stoelen?

Hallo marius79 , 

hoe lang mag een reparatie duren als mijn product kapot is?


in de wet staat niet precies hoe lang een reparatie mag duren. laat u een product repareren omdat het een ondeugdelijk product is? dan mag u verwachten dat u het product binnen een redelijke tijd weer terugkrijgt.
wat een redelijke tijd is, kan per product verschillend zijn. bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.


hebt u met de verkoper niets afgesproken over hoe lang de reparatie duurt? dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product voor een bepaalde datum te repareren. heeft de verkoper uw product voor die datum niet gerepareerd? dan kunt u in veel gevallen de koopovereenkomst ontbinden. dit betekent dat u het product terug kunt geven aan de verkoper en dat u recht hebt op uw geld terug.

klik op de rode regel , 



https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/koopovereenkomst-ontbinden" target="_blank">meer informatie over het ontbinden van de overeenkomst