Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

abnamro
abnamro - 30-01-2019 11:49:52
Geldzaken & Recht

Bankrekening zonder identificatiebewijs rechtsgeldig?

beste heer, mevrouw, 


 


het is logisch dat je vreemd opkijkt als je opeens post krijgt over een rekening waarvan je dacht dat deze was beëindigd. natuurlijk wil je dan snel duidelijkheid over wat er aan de hand is. vooral nu ook blijkt dat er al die tijd maandkosten van de rekening zijn afgeschreven. 


 


omdat de bescherming van persoonsgegevens erg belangrijk is, hebben we van onze klanten een kopie van het geldig legitimatiebewijs nodig. ontbreekt zo'n kopie, dan mag er telefonisch geen informatie over de rekening gegeven worden en moet je voor antwoord op jouw vragen met een geldig legitimatiebewijs langs kantoor komen. 


 


het ontbreken van zo'n kopie van het legitimatiebewijs betekent niet dat de betreffende rekening ongeldig is of niet meer kan worden gebruikt. de rekening is nog steeds te gebruiken alleen zijn er een aantal beperkingen. zo kunnen klanten online geen nieuwe producten aanvragen, wijzigingen doorgeven en word je bij telefonisch contact naar kantoor doorverwezen.


 


om te zorgen dat er wordt uitgezocht of jouw opheffingsverzoek van zo'n 3 jaar geleden wel is binnengekomen, raad ik je aan om alsnog zo snel mogelijk langs kantoor te komen. als je nog documentatie hebt over jouw ophefverzoek, neem dit ook vooral mee.


 


met vriendelijke groet,


 


abn amro webcare


elvira