Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mo
momahorsch - 30-01-2019 12:09:46
Huishouden & Energie

Mag essent klanten lokken met een e-thermostaat en daarna ze laten vallen..

De ondersteuning wordt inderdaad gestopt. het mooie is dat essent een aanbieding doet om een vervangende thermostaat voor €50 te kopen. netjes toch.
als je deze echter in huis hebt en niet zo technisch bent bel je de klantenservice en dan krijg je de vraag: "heeft u niet toevallig een handige kennis of buurman?". toen vielen mij de schoenen uit.
hierop een klacht ingediend bij essent en toen kreeg ik de 'aanbieding' dat een monteur gestuurd door essent de thermostaat komt aansluiten voor €99.
dus dan kost de thermostaat in mijn ogen bijna €150 i.p.v. €50, en dat terwijl ik nog niet zo lang geleden al geld heb uitgegeven aan mijn huidige slimme essent thermostaat.
overigens wordt het installeren van de nest thermostaat wel door essent vergoed volgens de klantenservice.....
verder vraag ik mij af of de nieuwe honeywell het iets langer blijft doen of moeten de klanten dan weer €150 uitgeven om de zaak werkend te houden.
essent moet zich schamen dat ze dit niet netjes oplossen voor hun bestaande klanten. 

wat mij betreft mag iedereen die deze aanbieding heeft gehad hierover een klacht indienen. of het helpt is een tweede maar dit mag niet zomaar over de ruggen van de consument gebeuren.

m.vr.gr, marcel.