Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

OF
OFJM - 17-02-2019 12:19:06
Geldzaken & Recht

Cv-installatie bedrijf stuurt factuur 5 keer zo hoog als offerte

beste jallist,
bij dit soort dingen je e-mail altijd tot een minimum beperken.


ga niet diep in op punten, dat levert eerder een heen en weer touwtrekken op.


want zij gaan op jouw argumenten weer tegenargumenten verzinnen.



je moet alleen een e-mail of aangetekende brief sturen dat:

1. het je bevreemd dat de werkzaamheden niet af zijn en zij nu al ene factuur sturen
2. je niet eens bent met de factuur gezien de eerdere offerte3
3. zij eerst de geoffreerde werkzaamheden af moeten maken voordat er überhaupt sprake is van enige betaling
4. graag hoor je van hun wanneer ze een afspraak willen maken om de 4e kraan te plaatsen.

------------------------------------------


mocht je een (deel)betaling doen, dan zal het betreffende nedrijf waarschijnlijk nooit meer de 4e kraan komen doen.

doe niks telefonisch. laat alles per e-mail lopen. mocht je toch dingen telefonisch doen, bevestig zo snel mogelijk het gesprek door een samenvatting,
van het gesprek per e-mail te bevestigen. eindigend met: mocht u niet eens zijn met het bovenstaande dan zie graag uw reactie tegemoet.

het vervangen van een radiator kraan is het werk van 1 man, daar heb je geen (hulp) monteur bij nodig.


dus ik zou de volgende keer maar 1 man toelaten of dit zeggen tegen de monteurs en daarna meteen e-mail sturen naar het bedrijf.


dat je maar 1 monteur wilde voor de werkzaamheden. (let op minimuum nooit aangeven wat je gaat betalen of zo, dat is namelij voor later)



mocht het werk helemaal af zijn, dan ga je met ze onderhandelen over de prijs.
waarbij je (als ik jouw eerdere post zie), heel veel punten heb om ze tegen te spreken.
maar let op bij het winnen van geschillen gaat het om de feiten en niet om gevoelens!