Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 20-02-2019 14:04:34
Winkels & Webshops

Bril bestelling annuleren

Helaas, 

koop is koop en wettelijk heeft u, helaas, geen enkel recht zij het dat de medewerker die u te woord stond de eigen voorwaarden niet kent. u dient de koop overeenkomst na te komen  tenzij de verkoper iets anders heeft geregeld. nu doet zich hier wel de merkwaardige situatie voor dat hans anders in de voorwaarden voor annuleren meldt: 

artikel 8              annulering

indien de consument de overeenkomst wil annuleren dan is dit mogelijk tot het moment van de (af)levering van het goed of de dienst. na het afsluiten van de overeenkomst is de consument bij een annulering gehouden hans anders 25% van overeengekomen prijs te betalen.

ik lees daar duidelijk: de overeengekomen prijs en dat is ook duidelijk de prijs op basis waarvan u de koop sloot dus met actiekorting.
25% van de volle, niet actieprijs, is tegen hun eigen voorwaarden dus u heeft in die zin reden om naar de winkel te gaan en dat voor te leggen.
ik zie niets over een tijsbestek van 3 uren. dus op zijn hoogst 25% van de actieprijs.
hoe dan ooik lijkt het dat coulance bij hans anders een ietwat vreemd woord is.
(helaas ook hier weer de situatie dat toen ik aan het reageren begon er nog geen antwoorden stonden die (deels) hetzelfde inhouden)