Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

N0
N00B - 26-02-2019 21:44:20
Computers & Telefonie

Youfone misleidende website

Onze eerste klacht:
mijn vrouw heeft onderling bellen aangezet samen met onze zoon, zodat ze onderling 1000 minuten konden bellen voor €2,- per maand. helaas na de eerste maand kregen we een rekening die bijna €30,- extra was. niet voor mijn vrouw, maar wel voor mijn zoon. waarom? mijn zoon zat namelijk tijdens het bellen in oostenrijk. nergens lees ik iets dat een van de telefoons zich niet in het buitenland mag bevinden. ik heb hier over geklaagd, maar krijg dan doodleuk als antwoord dat het staat op de pagina tarieven, maar waarom staat het niet gewoon bij de modules die je aan en uitzet? ik heb er screenshots van. het irriteert mij en ik heb als consument toch geen poot om op te staan, maar ik ga wel met mijn gehele gezin weg bij youfone. ik was altijd super tevreden, maar nu ben ik kwaad. niet op de website en niet in de app staat bij onderling bellen dat beide toestellen zich in nederland moeten bevinden. als dit zo was haddenw e de module niet aangezet. youfone geef gewoon toe dat het niet duidelijk vermeldt staat en verschuil je niet allerlei dikke muren met de opmerking u kunt het daar en daar lezen…

vervolgens de reactie van youfone:
uiteraard is dat de intentie wanneer we om je informatie vragen, echter begint het bij kijken en zodoende kreeg je dit bericht. mijn excuses als dit verwarrend voor je was.

wanneer je kiest voor een uitbreiding van een van je bundels met een module, krijg je de optie om deze aan te zetten inderdaad via de website in je account of via de applicatie. in beide gevallen staan alle algemene voorwaarden of specifieke details over een bundel niet op ieder punt genoteerd, dit zou simpelweg niet te doen zijn en zou je account onwerkbaar complex maken.

alle informatie inzake de werking van een bundel kun je vinden in de toelichtingen op de website, hier verwijzen we dan ook naar in dit geval. je kosten kan ik helaas niet crediteren, mijn excuses voor je ongemak.


maar wat blijkt een aantal dagen later? de informatie op de website is aangepast en bij de module staat nu ineens: voor maar €2,00 per maand kun je onbeperkt bellen binnen nederland....

dit stond er eerst niet bij, als dit namelijk het geval was geweest hadden wij de module niet aangezet!!!!! de tekst kan dus toch aangepast worden op de website. de opmerking: "dit zou simpelweg niet te doen zijn" is dus simpelweg wel te doen!!!! kijk youfone en hier laten jullie je kans liggen door gewoon toe te geven dat jullie er naast zaten, dat het er dus niet duidelijk stond, geef het gewoon toe en verschuil je niet. wees eerlijk....

kijk dus goed uit bij youfone wat je doet....

wees eerlijk naar je klant als je er naast zit, ook al had je wat mij betreft fifty-fifty gezegd of om mij part excuses dat het niet duidelijk op de website vermeldt stond, maar nee niets van dit alles.

voor mijn klacht: https://www.mupload.nl/img/3hkusrd.png
na mijn klacht: https://www.mupload.nl/img/ohco6s.png