Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kc
kcdb - 08-03-2019 20:27:32
Auto & Vervoer

Htm bekeurt reizigers als hun kaartjesapparaat defect is mag dat.

Leg deze kwestie eens voor aan het ovloket. een soort ombudsman voor het ov. u vindt het ovloket op: www.ovloket.nl. 

dit soort situaties die grenzen aan het onredelijke door één persoon (controleur) en het hele traject dat je daarna moet volgen bij die ov bedrijven, komt wel vaker voor. met redelijkheid en billijkheid valt veel op te lossen, maar daar hebben sommige ov bedrijven kennelijk een broertje aan dood. blijven zich star aan de geldende regelgeving houden die geen rekening houdt met uitzonderingsgevallen. dat de uiteindelijke procedures dan veel meer kosten als te handelen in redelijkheid vergeten die bedrijven voor het gemak even.

het ovloket heeft mogelijkheden om hoger in de boom bij die bedrijven te vliegen. als het zo hoog gespeeld wordt blijkt die redelijkheid dan ineens wel te bestaanen word het opgelost zonder ellenlange procedures te volgen.