Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bl
blackbarry75 - 11-03-2019 20:35:21
Winkels & Webshops

Wie klaart online aankopen vanuit het buitenland in?

Hai gassan, 

ik bestel zelf regelmatig zaken in het buitenland waarbij de routing bij mij tot nu toe altijd als volgt gaat, bij een waarde van meer dan € 22,00. post.nl doet de inklaring uit naam van de douane, doorlooptijd tot nu toe max 10 werkdagen. mocht afdeling inklaring van post.nl onvoldoende gegevens hebben om het af te handelen en hebben ze de koper zijn/haar gegevens (die van jou) dan ontvang je een brief met het verzoek de factuur naar ze toe te sturen (dit kan via hun site). de afhandeling na het versturen van deze gegevens is bij mij tot nu toe vlot, ik ontvang meestal binnen een week het pakket na evt verschuldigde betaling. mocht post.nl niet voldoende gegevens hebben om de inklaring af te handelen dan gaat er een bericht naar de verkoper en dan zijn ze afhankelijk van deze zijn reactie snelheid. duurt het allemaal erg lang dan kan het zijn dat het pakket retour zender wordt gestuurd. mijn aankopen uit het buitenland doe ik altijd verzekert (credit card/paypal e.d.) voor het geval het ergens misloopt dan kun je in ieder geval je aankoop bedrag terug vorderen. succes met de afhandeling.