Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 16-03-2019 11:35:33
Geldzaken & Recht

Wanneer wordt post nl weer sociaal?

Geboren amsterdammer, lieve vriend. hoe bent u dit topic begonnen? u bent boos dat postnl veel brievenbussen gaat weghalen. sinds 2016 is dit al aan de gang. dat u nu gaat roepen is dus rijkelijk laat. waarschijnlijk omdat u in een stukje nederland woont waar de meeste bussen staan. 
de reden waarom de bussen weggaan is omdat het aantal poststukken is gedaald van 20.000.000 naar slechts 8.000.000 per jaar. het enige aantal dat ik kan vinden is denk ik al van een paar jaar oud, maar er waren toen 20.000 brievenbussen. makkelijk gerekend zijn dat dus 400 brieven per bus per jaar. oftewel, net iets meer dan 1 brief per bus. stel dat die 20.000 brievenbussen al minder waren dan voorheen, dan wordt er in de huidige situatie dus minder dan 1 brief per dag in al die brievenbussen gedaan die u zou willen zien.
geen enkel bedrijf, ook geen staatsbedrijf, gaat elke dag 1 brief ophalen uit een brievenbus. oftewel, de niet rendabele brievenbussen zullen moeten verwijderd. 
vroeger, in 2002 (toen je koe nog met de korte oe schreef) kostte een postzegel € 0,39. de post ving dus €7.800.000,- om hun taak uit te voeren. zou de prijs nu nog steeds hetzelfde zijn zou de post hetzelfde werk moeten doen met slechts € 3.120.000,-. dat kan dus niet. zelfs met de nieuwe prijs van € 0,87 heeft postnl een omzet van € 6.960.000,-. nog steeds minder omzet dan in 2002 en dat terwijl lonen hoger zijn geworden, brandstof veel duurder is geworden en de processen aangepast zijn. 
ook als overheidsorgaan moet een bedrijf kostendekkend zijn. niemand gaat in uw idee mee dat een belastingbetaler moet opdraaien voor een verliesgevend orgaan.

bovenstaande cijfers kunt u zelf ook opzoeken op internet. deze cijfers hebben geen rekening gehouden met rutte, klm, daklozen in amerika, staatsbanken, mijn politieke voorkeur en wat dan ook. want heeft namelijk werkelijk niets te maken met waarom postnl moet gaan bezuinigen.

maar goed, iedereen mag zijn mening hebben, u dus ook. maar wees dan wel een grote man en onderbouw uw mening dan ook. meerdere keren om gevraagd, maar u doet het niet. u klaagt over rutte, maar stel nu eens dat u in de kamer zit. u wil een wetsvoorstel indienen en verdedigen en u doet dat met de argumentatie zoals u dat hier ook doet. denkt u dan echt dat dat indruk maakt en de wetsaanpassing doorgaat? dus wel met de randzaken, hoe ziet u het voor u als een andere partij de post moet gaan ophalen?