Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 14-04-2019 10:40:33
Winkels & Webshops

Getekend maar niet bezorgd

Als aangegeven is en blijft de verkoper verantwoordelijk voor het verzenden en ook de bezorging ervan. daarvoor heeft de verkoper gebruiuk gemaakt van de dienstverlening van dhl. heeft u het zogenaamde bezorgbewijs met handtekening en u weet zeker dat die niet van u is? doe dan aangifte al zal die waarschijnlijk in een lade verdwijnen. maar, meld aan de verkoper dat u in deze strafrechtelijk aangifte zult doen.

m.b.t. de incasso: ook de door u genoemde billink zal met volstrekt afdoende bewijs moeten komen dat het pakket bij u is afgeleverd en zal dat niet kunnen. maak u zich dus in die zin geen zorgen maar als het onverhoopt toch een davaarding zou komen voor een zitting bij de kantonrechter, ga daar dan hoe dan ook wel heen om te voorkomen dat u bij verstek wordt veroordeeld. als de verkoper resp. incasseerder geen afdoende bewijs zal hebben wordt die 'met de staart tussen de benen' de deur uit geveegd.

nu doet zich wel het absolute gegeven voor dat ik ook met enige regelmaat voor iemand anders een apkket ophaal bij een ophaalpost van dhl en ik dan een ' krabbel'moet zetten op een gsm. ik zeg bewust een krabbel omdat het mij nog nooit is gelukt om een goede handtekening te zetten. ik dien dan wel een id bewijs te tonen en wordt het nummer genoteerd zij het niet altijd.

uit het bovenstaande kunt u wel de 'tip' afleiden om in het vervolg aan de verkoper aan te geven dat u uw bestelling bij een afhaalpunt zult ophalen. dat voorkomt zaken zoals nu bij u aan de orde.