Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lemmy
lemmy - 05-06-2019 21:10:57
Winkels & Webshops

Online iets besteld, na 2,5 maand nog steeds niks ontvangen!

Uit jouw bericht maak ik op dat er nu niet meer gereageerd wordt, dus ga er maar van uit dat je jouw geld kwijt bent en niks gaat ontvangen.

doe in ieder geval digitaal aangifte bij het landelijk meldpunt internetoplichting.
zie hiervoor:  https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html
omdat de betaling via ideal is uitgevoerd moet je even goed kijken bij de betaalgegevens naar het juiste rekeningnummer; anders meldt je het ideal rekeningnummer en die is niet van die webshop maar een soort tussenrekening van een van de banken.

bij meerdere aangiftes volgt er  een signaal naar de bank waar die fake(?) webshop bankiert. een bank heeft niet graag oplichters als klant en zal na een dergelijk signaal van het landelijk meldpunt internetoplichting ook in actie komen. daarnaast kunnen de aangiftes er toe leiden dat er ook een strafrechtelijk onderzoek wordt gestart.

als ik jouw bericht goed interpreteer heeft je vriendin iets bij diezelfde webshop besteld en wel geleverd gekregen? zou natuurlijk best kunnen dat het dan geen echte oplichters zijn maar gewoon erg slordig georganiseerd. om dat verder te kunnen checken is er echter meer info nodig (naam van het bedrijf en dergelijke)