Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 17-06-2019 19:52:04
Auto & Vervoer

Garage onderdelen vervangen en nu te laat met retourneren..

Wat een nette garage. u kiest er zelf voor een garage uit te kiezen zo ver van u huis. net zo goed dat u er zelf voor kiest om pas te betalen als de tweede aanmaning verstuurd is. ook is het uw keuze om 16 maanden te wachten met herstel.

na 3 pogingen had u recht om de koop te ontbinden. u had de verkoper moeten aangeven in gebreke te zijn en daarna het product moeten terug sturen. nu is de verkoper de beroerdste niet en ontbind zelf terwijl er nog aangeboden is om verder te kijken. wat mij dan weer bevreemd is dat u dan wel ineens lokaal ergens terecht kan. u krijgt tijd genoeg om terug te sturen en u laat het er weer op aankomen.
wettelijk is bepaald dat bij vervanging of reparatie die binnen bepaalde tijd moeten gebeuren. dat u ook daarin verzaakt om de garage het te laten oplossen kan echt alleen u aangerekend worden.

of u nog ergens recht kan halen is maar de vraag. de verkopende partij is meewerkend geweest en heeft u mogelijkheden genoeg gegeven. u bent diegene die in gebreke is gebleven. je kan niet een niet-werkend product blijven gebruiken totdat het u belieft om het weer in te leveren.

als de garage is aangesloten bij een geschillencommisie kunt u daar aankloppen en anders blijft alleen de gang naar de rechter nog open. geen idee wat de arm gekost heeft, maar ik zou het niet aandurven.