Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Te
Tegen onzin - 29-06-2019 09:15:16
Geldzaken & Recht

Is mijn schuld bij de ggn wat ik 10 jaar heb niet een keer verjaard?

Beste adie,


als u vind dat het ggn over de schreef is gegaan kunt u dat melden bij de nvi
https://www.nvio.nl/" target="_blank">https://www.nvio.nl/



wederom incassobureau beboet
29-04-2019

(update) de autoriteit consument & markt (acm) heeft op 26 april jl opnieuw een boete uitgedeeld vanwege onterechte incassopraktijken. nu aan het bedrijf achter dereisplanner dat consumenten rekeningen liet betalen na een onduidelijk aanbod voor het huren van een vakantievilla. eerder waarschuwde ook consuwijzer al voor het bedrijf en adviseerde zij al om rekening van dereisplanner niet te betalen. 


acm: 'dereisplanner belde consumenten met een onduidelijk aanbod voor het huren van een vakantievilla. consumenten ontvingen vervolgens een rekening zonder dat er een overeenkomst was gesloten. dit mag niet. de overeenkomst is pas geldig als de consument schriftelijk heeft ingestemd met een duidelijk aanbod. 
de acm legt het bedrijf achter dereisplanner, nopn b.v. (nu groothandel imperial food b.v. genaamd), een boete op van 360.000 euro. deze boete is verhoogd omdat het bedrijf niet heeft meegewerkt aan het onderzoek van de acm. degene die leiding gaf aan de overtreding krijgt een persoonlijke boete van 40.000 euro. cateautje hijmans van den bergh, bestuurslid acm: “een bedrijf mag klanten beslist niet onder druk zetten om onterechte rekeningen te betalen. hier treden wij krachtig tegen op. daarom beboeten wij zowel het bedrijf als de leidinggevende."


ook consuwijzer maakt melding van de ondeugdelijke praktijken van dereisplanner, https://www.consuwijzer.nl/nieuws/dereisplanner-krijgt-boete-voor-rekeningen-die-niet-kloppen" target="_blank">lees hier het volledige bericht. 


ook via nu.nl is er aandacht aan het fenomeen malafide incassobureaus besteed en zijn meerdere namen van dergelijke organisaties genoemd: https://www.nu.nl/geldzaken/5862849/zo-innen-malafide-incassobureaus-niet-bestaande-schulden.html" target="_blank">lees hier het bericht na.


update (30 april 2019)