Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

diumenge
diumenge - 23-09-2019 17:58:35
Geldzaken & Recht

Telfort steelt €450,- van klant

ik ben onlangs overgestapt van telfort glasvezel naar kpn. rond die tijd zijn telfort en kpn ook samengevoegd, dus veel veranderde er niet. omdat ik geen risico wilde nemen lopen met een dubbel contract heb ik telfort glasvezel opgezegd. >> dat was dan niet zo handig én onnodig.
tamelijk overbodig natuurlijk, want ze hadden al aangekondigd ermee te stoppen: per 1 mei 2019 is telfort officieel opgeheven! >> inderdaad overbodig, waarom het dan wel doen?
ter bevestiging kreeg ik een mailtje dat zij van kpn hadden gehoord dat ik per 10 september 2019 de internet en tv-diensten gingen leveren en dat ze het meteen in orde zouden maken.ik heb nooit een mailtje gehad dat ik zelf mijn contract heb opgezegd!! wel stond in die  mail dat ik opzegde voor de einddatum en dat er daarom een afkoopsom in rekening gebracht zou worden. ik ging er vanuit dat dit een standaardtekst was en dat dit dus niet van toepassing was omdat telfort zelf het contract al eenzijdig had opgezegd omdat ze samengingen met kpn. >> alweer niet handig, nooit ergens vanuit gaan bij dit soort bedrijven.
die aangekondigde factuur zou ik overigens de volgende dag krijgen schreven ze. niet dus! die kwam meer dan een maand later en die afkoopsom’ bedroeg maar liefst €449,42. ook nu leek het me een automatisch gegenereerd bericht dat voor mij niet van toepassing was. >> en wederom niet handig!
totdat een paar dagen later bleek dat dat absurde bedrag inderdaad was afgeschreven. >> wat vreemd zeg...




daarom gebeld naar kpn om aan te geven dat er iets niet goed was gegaan en te vragen of ze dat bedrag zsm wilde terugstorten. kpn verwees me naar telfort (ze zijn toch samengegaan?) daarom naar telfort gebeld. ene rolan die verder zijn achternaam niet wilde geven - dat geeft al aan dat ze wel weten dat ze heel verkeerd bezig zijn >> wat een vreemde conclusie. - ging vragen of dat teruggedraaid kon worden.
hoezo ‘of dat kon’? dat is gewoon een kwestie van terugstorten, lijkt me. >> nee, dat zie je verkeerd.
na een paar minuten verplicht naar pokkenmuziek geluisterd te hebben van abominabele geluidskwaliteit - kwam rolan terug met een ‘vervelende mededeling’ dit kan niet teruggedraaid worden. lees: wij verrekken het om een fout/idiotie  recht te zetten als we daar een paar honderd euro aan verdienen. klantvriendelijk hoeven we namelijk niet te zijn, want we zijn onze klanten toch al kwijt aan kpn >> ik lees meer iets als 'klant maakt er een puinhoop van en telfort/kpn mag het oplossen'.




iemand ook zo'n ervaring met deze boevenclub?