Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

er
erky - 27-09-2019 13:16:13
Huishouden & Energie

Kosten betalen bij vermoeden defecte gasmeter

Hoi adeb65,
als u opdracht geeft tot vervanging is het begrijpelijk dat u de rekening betaalt. het is handiger dat u uw grieven in een brief of e-mail als klacht aanbiedt aan stedin. zij kunnen u dan niet behandelen als iemand die een opdracht gegeven heeft, dus zullen ze zelf moeten concluderen of ze willen komen of niet.
in sommige gevallen betaalt u er ook gewoon voor als u een 'slimme' meter wil voor het gas. zoals u aan de antwoorden heeft gemerkt is niet iedereen tevreden over een slimme meter, ze zijn onbetrouwbaarder dan de ouderwetse gasmeters. ook daar is hier op het forum fel over gediscussieerd.
controleer op een wat warmere dag door de meterstand op te nemen in de ochtend en dan pas weer in de avond op een manier dat u zeker weet geen gas te hebben gebruikt, dus verwarming uit, gasfornuis uit en andere gasgebruikstoestellen. is de meterstand niet vooruitgekropen, dan is de meter in ieder geval niet in uw nadeel onbetrouwbaar. en als stedin verlies leidt, dan is het niet uw schuld, u heeft het immers al gemeld.
succes,
erky