Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

de
devcom - 03-10-2019 13:43:33
Elektronica & TV

Klopt dit wal wat samsung doet?

Hierbij het mailtje van samsung


geachte heer


 


alleerst excuses dat u nog geen concreet antwoord vanuit onze kant heeft mogen vernemen.


 


wij hebben vanuit de reparateur vernomen dat er geen credit of omruiling kan volgen op basis van de productiedatum. om deze reden hebben wij de case intern voorgelegd aan het hoofdkantoor.


 


uw soundbar is gemaakt op 01 mei 2014, wat betekend dat de verwachte levensduur en economische levenswaarde van het product zijn verstreken. randapparatuur van televisies hebben, conform de gebruiksduurverwachting van techniek nederland, een verwachte levensduur drie jaar. hierin wordt het aankoopbedrag in acht genomen.


 


uw verkoper heeft de soundbar na het verlopen van de verwachte levensduur aan u verkocht. in deze situatie is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om een oplossing aan u te kunnen voorzien. aangezien de soundbar geen restwaarde meer heeft en het product onherstelbaar is verklaard, kunnen wij geen oplossing bieden voor het defecte product. wij kunnen u enkel doorverwijzen naar uw verkoper.


 


helaas viel het onze service partner pas na drie weken op dat het product was gemaakt in 2014. op basis van de aankoopbon dacht de service partner namelijk dat er nog fabrieksgarantie op het product zat. dit bleek dus op basis van de productiedatum niet zo te zijn. wel heeft u als consument nog recht op wettelijke garantie bij uw verkoper.


 


graag wil ik een financiële compensatie bieden aangezien u een langere tijd heeft moeten wachten op een concreet antwoord vanuit onze kant. wij bieden een compensatie van 100 euro aan tegen het ervaren ongemak. indien u interesse heeft naar de geboden compensatie ontvangen wij graag uw tenaamstelling en daarbij horende bankrekeningnummer.


 


hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


 


met vriendelijke groet,


 


wesley ‘t hart


 


customer care


samsung electronics benelux b.v.