Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

endemion
endemion - 09-10-2019 13:54:37
Winkels & Webshops

Te weinig aangeslagen door cassiere, winkel belt me op

Wat staat er nu eignelijk op de bon?
staat daar dat x product voor y bedrag is gekocht waarbij y €3,40 is?
of staat daar dat y €34 is en klopt het totaalbedrag niet?

tja eingelijk maakt dat ook in dat 2e geval niks uit, wetelijk gezien heb je 1 enkele overeenkomt van x goed(eren) als een geheel (je kunt het zien alsof je één zak kleding gekocht hebt) voor y geld.

feitelijk komt het er op neer dat wanneer het totaalbedrag dat op de bon staat en het brdrag dat jij betaald hebt overeenstemmen er geen sprake is van te weinig of teveel betaald hebben.

overigens meer naar de mensen toe die teveel 1:1 denken en er zaken bij betrekken die er verder niks mee vandoen hebben zoals een "zielige kassière" die uitgebuit wordt ed. de geleden schade door dit foutje van dit bedrijf ligt een stuk lager dan de verkoopprijs. namelijk is de schade enkel de kostprijs (€13± vermoedelijk waarschijnlijk minder) - €3,40 (= uiteindelijk maar €10±). het is in dat opzicht ook eigenlijk wel onredelijk om de volle reguliere verkoopprijs dus inclusief btw en marge te verlangen van iemand die niet eens het foutje heft veroorzaakt. sterker nog moet je daar een potentiele toekomstige klant mee lastig gaan vallen? vergelijk het met een barista die een (kunststof) beker koffie laat vallen, de schade is dan ook alleen een paar gram koffie, water en de beker (en de klant erbij betrekken no way).