Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 12-10-2019 17:51:25
Winkels & Webshops

Ongewenst telemarketing

U bent niet de eerste en enige die dit overkomt. waren het eerst vooral energieleveranciers, nu blijkt het bij ziggo mode te zijn.

ik ben zelf de afgelopen dagen denk ik al wel 5 x gebeld door ziggo waarvan de erste keer door iemand die mijn naam niet goed uitsprak (ik neem altijd op met mijn naam) en hij vroeg of hij belde met: verbasterde naam. na mijn melding wist hij ook nog te melden dat ik het fout had, het stond toch zo op zijn papier. mijn reactie: moet ik dan zaken met u doen, ben dat toch al niet van plan en heb opgelegd.
daarna heb ik steeds meteen de verbinding beëindigd m.u.v. de laatste keer toen ik mijn telefoon op zij heb gelegd en maar heb afgewacht tot er aan de andere kant werd opgelegd. kost hen dan geld. en dan als 'klap op de vuurpijl'stond er eergisteren iemand aan de deur, voor ziggo. die heb ik iets minder vriendelijk 'verder laten gaan' na de melding dat ik ook al 5 keer was gebeld. tja, u kreeg dus van een telefonisch colporteur ook nog een koel antwoord. dfat is dan ienad die dan ook nog denkt iets te kunnen verkopen? de hoop en verwachting kan dan niet anders zijn dat er 'uit klantvriendelijke overweging' wordt meegeluisterd en dat reden is om uw telefoonnummer te schrappen. 

de enige remedie is als al gezegd snel ophangen of gewoon de verbinding niet verbreken maar niet meer antwoorden.
niet opnemen bij 'onbekend nummer'is niet zinvol want het kan ook uw arts, apotheek, overheidsinstelling etc. zijn. het kan ook iemand zijn van een onderzoeksbureau zoals bijv. kantar (tns-nipo) voor een niet commercieel gericht onderzoek en daar heeft men alleen maar hinder van het commerciële ongewenste gedoe. aan dat soort onderzoeken meedoen kan in ons aller belang zijn.

ps. in dit geval is het m.i. geen probleem dat de klantenservice van ziggo dit ook leest zoals al wel vaker het geval blijkt te zijn.